Crowdfunding finished
The giant pandas are the top favourite with visitors at Schönbrunn Zoo. We want to tell their whole story in a magnificent illustrated book and present the most beautiful photos from 15 years of panda life at Schönbrunn Zoo. All the people involved with the pandas at Schönbrunn will be sharing their interesting stories and exciting knowledge. We want to raise awareness for this endangered species. The book is going to be published in German and English. Delivery of the book before Christmas.
82,973 €
Fundingsum
618
Supporters
Charlott Roth
Charlott Roth Projektberater "Brillant crowd financing round, I am curious how this project will continue."
20.09.2018

Georg Urbanitsch im Interview

Johanna Bukovsky
Johanna Bukovsky1 min Lesezeit

Heute hat mich Ö3-Reporter Georg Urbanitsch im Tiergarten besucht. Er war 2003 mit in China, um im Radio darüber zu berichten, wie Yang Yang und Long Hui nach Österreich übersiedeln.

Die Zeit in der Panda-Station ist ihm noch gut in Erinnerung. Mit welchen Herausforderungen er dort zu kämpfen hatte, das könnt ihr im Buch lesen. Und auch wie sich ein Panda anfühlt. Er hatte nämlich die Gelegenheit, einen zu streicheln. Aber unter ganz speziellen Bedingungen :-)

Die Interviews mit den Personen, die an der Geschichte der Schönbrunner Pandas teilhaben, sollen das Buch besonders interessant für euch machen. Von der Pflegerin über die Forscherin bis hin zur Kuratorin werden alle mit dabei sein.

21.10.2018

Danke!

Daniel Zupanc
Daniel Zupanc1 min Lesezeit